Monday, September 20, 2010

Barış,demokrasi ve kadın!

Fark ettim, bir seyler beklerken uretken olabiliyorum!;)  Bankada sıra beklerken, otobüs beklerken..vs vs..
Bir de türkcem giderek ingilizceye benziyor! ordaki "fark ettim" , what i realized that..'tan geldi mesela! bazen sinir bozucu, bazen de hos soyledigim her turkce cumlenin beynimde direk ingilizcesini bulusum! Evet sinir hucrelerim iyi calisiyor! ;)

gecen tesadufen bı eylem'e tanık oldum yolustu! Kurtlerle ozdeslesmis ve her konuda daha geniş ayrıcalıklar isteyen ve ülkede barışın karşılıklı diyalog(!) la saglanabilecegine inanan BDP (barış ve demokrasi partisi)'nin eylemiydi bu! Daha da ilginci BDPli anadolu kadınların (ki cogu Turkce bilmiyordu) oturma eylemiydi bu. Bası Anadolu yemeniyle bağlı kadınlar Kurtce agitlar yakiyor, ellerinde Kurtce ve Turkce pankartlarla hükumetin eylemlerini eleştiriyor ve barışı kendilerinin sağlayacağını iddia ediyorlardı.
İlk hoşuma gitti kizlarin,bayanlarin,kadinlarin(bunun ucunu yansıtan ortak bir kelime var midir Turkce'de?) savundukları herhangi bir düşünce için azimli olmaları! sonra düşündüm , cinsiyet mıydi beni çeken, durup savundukları konu hakkinda düşünmemi sağlayan!? Aynı şeyi beyler, adamlar yapsalardi da durup düşünür muydum? Kafa yorar miydim? 
Sozum o dur ki Cinsiyet miydi "araç" olarak kullanılan?
 Bilmiyorum! 
Ama samimi idi ise yapılanlar alkışlıyorum! 
Sen çok yasa Turk kadını! 

No comments:

Post a Comment