şikayet ediyorum:
- en çok annem yanımda olmadığı zaman çekiyorum diş ağrılarını... adil midir? değildir!
çeki düzen veriyorum:
- 20/25 kg olması gereken valizlerim 30/35/40 kg olmamalı! ekstra para.. para..para ve para vere vere zengin etmemeliyim Türk Hava Yollarını!
Amerika'ya kazandırdıklarımı hiç saymıyorum! 70 kg ne demek! ne demek! Sevgiler, United Airways ve Klm! :)
düşünüyorum:
-ne demektir "muhafazakarlık"? kötü bir şey midir? amacından,anlamından saptırılıp da yanlış anlaşılmamakta mıdır?
hem toplumlar belli başlı şeyleri, ki bu "gelenek" oluyor çoğunlukla, muhafaza etmemeli midir? ahlak,aile...! muhafazarlık bir parça da olsa geçmişe saygı değil midir?
türk dil kurumu "muhafazakâr"lık için der ki:
-tutuculuk!
eskiyi,eskideleri tutma'dan,hala sahip olmaya çalışmaktan geliyor diye düşünüyorum tüm iyimserliğime vurarak algılarımı!
geçmişi tutmak o kadar da kötü bir şey değildir! midir?
bu kadar "anlamlı" bir kelime, bir siyasi partinin adıyla nasıl anılabilir? dindarlıkla nasıl eş tutulabilir? sadece "din" bu kelimenin üstüne nasıl yamalanabilir?
çok mu kötüdür ki muhafaza etme eylemi? nedir? ne değildir? muhafaza edince ahlakı,geleneği,göreneği çok mu eski kafalıyızdır?
soruyorum:
"en güzel" diye bir şey var mıdır? en güzel şarkı,adam,sokak,cümle,dize..?
yoktur'dur;olmamalıdır!?
değişkenlikse sözüm ona şu düzenin sırrı,"en" kelimesi nasıl kullanılır?
en güzel tablo yapılsaydı,bitivermez miydi orada sanat?
düşünsene en güzel şeye/şeylere sahip olsaydın..ne olurdu ki bi sonraki adımın?
o zaman en kötü şey de yoktur!
yine yağmur!güneşe tutunamayıp gökten kelimeler düşüvermiş avuçlarıma...
anladım,bitivermiş kimisine güneşin mandalları.
sersem satırlara,kururlar mı hemencecik geldikleri uzun yolun hatırına!
şu an tam da üzerinde olduğun yer,bir ada! gokce'ada! kaktüs'ada! yerli halkın deyimiyle"gokceitobellacactus" burada bir krallık yaşar! kelimelerin kelimelerle savaşından kazanılmış bir "kelime krallığı!" ondandır ki,giderken bir iki düşünceni unut burada!unut ki öğütüp kelime elde edebileyim! bir de inanmayacaksın belki ama;göçebedir bu ada!göçebedir bu krallık!
Tuesday, September 21, 2010
Monday, September 20, 2010
Barış,demokrasi ve kadın!
Fark ettim, bir seyler beklerken uretken olabiliyorum!;) Bankada sıra beklerken, otobüs beklerken..vs vs..
Bir de türkcem giderek ingilizceye benziyor! ordaki "fark ettim" , what i realized that..'tan geldi mesela! bazen sinir bozucu, bazen de hos soyledigim her turkce cumlenin beynimde direk ingilizcesini bulusum! Evet sinir hucrelerim iyi calisiyor! ;)
gecen tesadufen bı eylem'e tanık oldum yolustu! Kurtlerle ozdeslesmis ve her konuda daha geniş ayrıcalıklar isteyen ve ülkede barışın karşılıklı diyalog(!) la saglanabilecegine inanan BDP (barış ve demokrasi partisi)'nin eylemiydi bu! Daha da ilginci BDPli anadolu kadınların (ki cogu Turkce bilmiyordu) oturma eylemiydi bu. Bası Anadolu yemeniyle bağlı kadınlar Kurtce agitlar yakiyor, ellerinde Kurtce ve Turkce pankartlarla hükumetin eylemlerini eleştiriyor ve barışı kendilerinin sağlayacağını iddia ediyorlardı.
İlk hoşuma gitti kizlarin,bayanlarin,kadinlarin(bunun ucunu yansıtan ortak bir kelime var midir Turkce'de?) savundukları herhangi bir düşünce için azimli olmaları! sonra düşündüm , cinsiyet mıydi beni çeken, durup savundukları konu hakkinda düşünmemi sağlayan!? Aynı şeyi beyler, adamlar yapsalardi da durup düşünür muydum? Kafa yorar miydim?
Sozum o dur ki Cinsiyet miydi "araç" olarak kullanılan?
Bilmiyorum!
Ama samimi idi ise yapılanlar alkışlıyorum!
Sen çok yasa Turk kadını!
Bir de türkcem giderek ingilizceye benziyor! ordaki "fark ettim" , what i realized that..'tan geldi mesela! bazen sinir bozucu, bazen de hos soyledigim her turkce cumlenin beynimde direk ingilizcesini bulusum! Evet sinir hucrelerim iyi calisiyor! ;)
gecen tesadufen bı eylem'e tanık oldum yolustu! Kurtlerle ozdeslesmis ve her konuda daha geniş ayrıcalıklar isteyen ve ülkede barışın karşılıklı diyalog(!) la saglanabilecegine inanan BDP (barış ve demokrasi partisi)'nin eylemiydi bu! Daha da ilginci BDPli anadolu kadınların (ki cogu Turkce bilmiyordu) oturma eylemiydi bu. Bası Anadolu yemeniyle bağlı kadınlar Kurtce agitlar yakiyor, ellerinde Kurtce ve Turkce pankartlarla hükumetin eylemlerini eleştiriyor ve barışı kendilerinin sağlayacağını iddia ediyorlardı.
İlk hoşuma gitti kizlarin,bayanlarin,kadinlarin(bunun ucunu yansıtan ortak bir kelime var midir Turkce'de?) savundukları herhangi bir düşünce için azimli olmaları! sonra düşündüm , cinsiyet mıydi beni çeken, durup savundukları konu hakkinda düşünmemi sağlayan!? Aynı şeyi beyler, adamlar yapsalardi da durup düşünür muydum? Kafa yorar miydim?
Sozum o dur ki Cinsiyet miydi "araç" olarak kullanılan?
Bilmiyorum!
Ama samimi idi ise yapılanlar alkışlıyorum!
Sen çok yasa Turk kadını!
Teşekkür ederiz!
-Her şey için çok teşekkür ederim. Buradayım ve senin sayende tüm bu güzellikleri görebiliyorum dedi Güney Kore'den Se-hee Atatürk'ün kartpostalini görünce, birden iki elini birlestirip..
gozlerim dolar gibi oldu, sarildim ve bu kadar kısa bı sürede bunu anladığın ve ona teşekkür etme bilincine sahip oldugun için aslında ben teşekkür ederim Se-hee dedim.
korelilerin, guneylilerinin;), bana pozitif enerji vermek gibi bir hünerleri olduguna gittikçe inanıyorum!
Tüm bulgular bunu gösteriyor! ;)
Boyoung, Eun-sun, Eunji, Se-hee...
Kumapsimnida...
gozlerim dolar gibi oldu, sarildim ve bu kadar kısa bı sürede bunu anladığın ve ona teşekkür etme bilincine sahip oldugun için aslında ben teşekkür ederim Se-hee dedim.
korelilerin, guneylilerinin;), bana pozitif enerji vermek gibi bir hünerleri olduguna gittikçe inanıyorum!
Tüm bulgular bunu gösteriyor! ;)
Boyoung, Eun-sun, Eunji, Se-hee...
Kumapsimnida...
referendum I
ben daglarda uçan kustum
ucan kustum kanatlarimdan vuruldum!
....
daglar koyler turku söyler , yolumu gözler..
yirmi bir yılın bana öğrettiği en "sağlam" eylem'im midir en geveze zamanlarda susmak!?
lakin kelimeler "tuketilirken" oyle ozensiz birbiri ardina;yapamam,tek bi kelime bulamam, lal olurum!
bundandir,öksüz kalır satırlar..
yazın henüz terk etmediği bı İstanbul balkonunda terk edilmiş bı turku kulağımda..
Her şey öksüz bugün.. turku, satırlar, bı ülke mesela!
sonucun ne oldugunun hic bir onemi yok demokrasi bahanesiyle sunulan, oylanan "samimiyetsiz" referandum başlı basina bir hataydı.
demokrasinin çok aracsal olabileceğini şiddetle savunuyorum ısrarla!Sandıktan çıkan sonuca hoşnutsuzluğumdan değil şimdi bu ertelenmiş gevezeligim.
Referandumun sonucuna hiç bir sözüm yok! lakin demokrasiye inancım gittikçe azalıyor!
en karmaşık anlarda yapılan yorumlar ya da edilinen düşüncelerin gebe önyargılarımızın dogumu olduguna inanırım! evetciler,hayırcilar,seviyesiz atışmalar...
Bundandir susarım, kızmam...
Ama kırılırım!
ucan kustum kanatlarimdan vuruldum!
....
daglar koyler turku söyler , yolumu gözler..
yirmi bir yılın bana öğrettiği en "sağlam" eylem'im midir en geveze zamanlarda susmak!?
lakin kelimeler "tuketilirken" oyle ozensiz birbiri ardina;yapamam,tek bi kelime bulamam, lal olurum!
bundandir,öksüz kalır satırlar..
yazın henüz terk etmediği bı İstanbul balkonunda terk edilmiş bı turku kulağımda..
Her şey öksüz bugün.. turku, satırlar, bı ülke mesela!
sonucun ne oldugunun hic bir onemi yok demokrasi bahanesiyle sunulan, oylanan "samimiyetsiz" referandum başlı basina bir hataydı.
demokrasinin çok aracsal olabileceğini şiddetle savunuyorum ısrarla!Sandıktan çıkan sonuca hoşnutsuzluğumdan değil şimdi bu ertelenmiş gevezeligim.
Referandumun sonucuna hiç bir sözüm yok! lakin demokrasiye inancım gittikçe azalıyor!
en karmaşık anlarda yapılan yorumlar ya da edilinen düşüncelerin gebe önyargılarımızın dogumu olduguna inanırım! evetciler,hayırcilar,seviyesiz atışmalar...
Bundandir susarım, kızmam...
Ama kırılırım!
istanbul I
sabahın 03.34'u... yine bi' istanbul 05.10 ucagi için (ki anıları kocaman yer tutar ben de!!!) biriktirsem ; biletlerinden buradan ta Amerika'ya yol yapılabilecek havas'tayim!
bu sefer canım pek gitmek istemedi.
niye?
dönmek değil de "gitmek" diye algıladığindan mıdır?
Gokce, soruya soruyla karşılık verme!
Saka maka, görmeye gormeye daha az sahiplenir oldum istanbul'u.
Mmmm... Hizlanan otobus kalkisa hazirlanan ucagi hatirlatti bana!
Özledim ucmayi!
bayram yorgunlugundan uyurken antakya misil misil...
operim gozlerinden ey sehr-i ....
sehr-i ..sehr-i de ne..
Bazen gönül soler; bulamaz dil kelime..!
Gökçe kaçar...
Eylül'10..
bu sefer canım pek gitmek istemedi.
niye?
dönmek değil de "gitmek" diye algıladığindan mıdır?
Gokce, soruya soruyla karşılık verme!
Saka maka, görmeye gormeye daha az sahiplenir oldum istanbul'u.
Mmmm... Hizlanan otobus kalkisa hazirlanan ucagi hatirlatti bana!
Özledim ucmayi!
bayram yorgunlugundan uyurken antakya misil misil...
operim gozlerinden ey sehr-i ....
sehr-i ..sehr-i de ne..
Bazen gönül soler; bulamaz dil kelime..!
Gökçe kaçar...
Eylül'10..
Tuesday, September 07, 2010
brokolizm!
sebze reyonunda, göz göze gelip uzunca bakıştığımız brokoli & kışla özdeşleşmiş bi' bardak dertli sahlep& üzerine serpiştirdiğim bolca bolca bolca tarçın:) , uzaklardan, pakistan'dan, "bi' merhaba" beni fazlaca mutlu etti!
etmişti daha doğrusu!
yazıp adaya bırakmayalı oldu uzunca bi'süre!
sabahın 09.13'ü! evde harıl harıl bi' bayram temizliği! elektrik süpürgesi bağırıyor da bağırıyor, " gokce, ne duruyorsun haydi kalk diye"! perdeler sökülüyor, yıkanıyor! güneş'ler giriyor eve! koltuklar yerlerinde değil... ama ohhhhhh mis!kargaşadan sebep en baba koltuk bilgisayarın önüne gelmiş!:)
herkesin ağzında referandum! varsa yoksa, "evet, hayır"!
susuyorum!
bir de dün kan bağışladım, hala sersem bi' yanım!
hep merak ederim kimler için kullanılacak, ne yapılacak, neye yarayacak!
iyi bayramlar:)
etmişti daha doğrusu!
yazıp adaya bırakmayalı oldu uzunca bi'süre!
sabahın 09.13'ü! evde harıl harıl bi' bayram temizliği! elektrik süpürgesi bağırıyor da bağırıyor, " gokce, ne duruyorsun haydi kalk diye"! perdeler sökülüyor, yıkanıyor! güneş'ler giriyor eve! koltuklar yerlerinde değil... ama ohhhhhh mis!kargaşadan sebep en baba koltuk bilgisayarın önüne gelmiş!:)
herkesin ağzında referandum! varsa yoksa, "evet, hayır"!
susuyorum!
bir de dün kan bağışladım, hala sersem bi' yanım!
hep merak ederim kimler için kullanılacak, ne yapılacak, neye yarayacak!
iyi bayramlar:)
Subscribe to:
Posts (Atom)