şehrin kendi plakasının iktidarlığına inat, sınırdaki Arap plakalarının belirli dönemlerde muhalefetine tanıklık etmektir sınır şehirde yaşamak!
bu sıcak temmuz ayının sonu&ağustosun başında arap petrolunun(!)(petrolun milliyeti..) şehre yaydığı muhalefet sesleri... de hiç çekilmiyor ama..!
şu an tam da üzerinde olduğun yer,bir ada! gokce'ada! kaktüs'ada! yerli halkın deyimiyle"gokceitobellacactus" burada bir krallık yaşar! kelimelerin kelimelerle savaşından kazanılmış bir "kelime krallığı!" ondandır ki,giderken bir iki düşünceni unut burada!unut ki öğütüp kelime elde edebileyim! bir de inanmayacaksın belki ama;göçebedir bu ada!göçebedir bu krallık!
Friday, July 30, 2010
Wednesday, July 28, 2010
15.55:) üç 5 bir neyi götürür?
raul, artık schalke 04'te! :) duygusal yakınkığımızdan sonra bu fiziksel yakınlaşma da süper oldu!
ahmedinejat( böyle mi yazılırdı?? :) ) tabi ki hayır!:) ahmedinejad, ahtapot paul'un büyüsüne inanan avrupa'ya ya da batıya mı desek? veryansın etmiş. böyle hurafelere inanan batıya şaşkınlığını dile getirmiş.
Demek ki batı da hurafelere inanıyor, onlardan medet umabiliyormuş.. Ben demiyorum! Kravatsızın yalancısıyım!
ahmedinejat( böyle mi yazılırdı?? :) ) tabi ki hayır!:) ahmedinejad, ahtapot paul'un büyüsüne inanan avrupa'ya ya da batıya mı desek? veryansın etmiş. böyle hurafelere inanan batıya şaşkınlığını dile getirmiş.
Demek ki batı da hurafelere inanıyor, onlardan medet umabiliyormuş.. Ben demiyorum! Kravatsızın yalancısıyım!
Tuesday, July 27, 2010
Beglückwünschung Deutschland ! *
Almanya ve Çin'in son 5 yıldaki ihracat verileri,her zaman çokca alkışladığımız 1,338,612,968 nüfuslu Değerli:)Çin Halk Cumhuriyeti karşısında 81,757,600 nüfuslu Almanya'yı tebrik etmemi gerektirdi sanki bana:)
Hadi Çin'in nüfusu bir yana.. Çin'e kıyasla Almanya'da sosyal güvencenin olması, kişi başına düşen asgari ücretin kat kat fazlalığı ihracatın kilit noktasının sadece "çok işçiyle" olamacağını gösteriyor bir kez daha. Demek ki daha kapsamlı ve dikkatli bir planla da ülkeler ihracatlarını arttırıp, Çin'i geçmeye yeltenebiliyorlarmış:)
*: Tebrikler Almanya!
Wednesday, July 07, 2010
ah Jonathan, ben sana demedim mi..
Nijerya Devlet Başkanı Goodluck Jonathan, Dünya Kupası'nda başarısız olan milli takıma verdiği uluslararası organizasyonlardan iki yıl men cezasından vazgeçti.
(CNNTURK.COM) -- Nijerya'nın Dünya Kupası'na gruplarda veda etmesine kızan ve takıma iki yıl ceza veren Devlet Başkanı Jonathan, bu kararından vazgeçti.
Nijerya böylece Uluslararası Futbol Federasyonları Birliği'nin (FIFA) olası yaptırımlarından kurtuldu.
FIFA, hükümetlerin futbolun idaresine karışmasına kesinlikle hoşgörü göstermiyor.
peki ya şimdi ne der çok bilmiş kişisel tarihim?
(CNNTURK.COM) -- Nijerya'nın Dünya Kupası'na gruplarda veda etmesine kızan ve takıma iki yıl ceza veren Devlet Başkanı Jonathan, bu kararından vazgeçti.
Nijerya böylece Uluslararası Futbol Federasyonları Birliği'nin (FIFA) olası yaptırımlarından kurtuldu.
FIFA, hükümetlerin futbolun idaresine karışmasına kesinlikle hoşgörü göstermiyor.
peki ya şimdi ne der çok bilmiş kişisel tarihim?
Sunday, July 04, 2010
paraguay-ispanya

şayet ülkeniz dünya kupasında yer almıyorsa, o dünya kupası biraz eksik, biraz da renksizdir!
gönlünüzün diğer bir yanında yatan başka,ikinci bir ülkeyi uyandırmanın vaktidir artık. ya da tarafsız olmayı, hak edenin kazanmasını yeğleyenlerdensinizdir. (bu nasıl da uzun bir kelime!)
son 16'dan keyif aldığım bir dünya kupasıydı bu. 6 Güney Amerika, 6 Avrupa , 1 Kuzey Amerika, 2 Asya ve bir de 1 Afrika ülkesi... Yani adına yaraşır bir kupaydı,"dünya" kupasıydı.
Sonra 3 Avrupa, 4 Güney Amerika ve bir de Afrikalıların umudu Gana kalmıştı geriye.Güney Amerika tutkumdan mıdır, Avrupa'ya ufak kızgınlığımdan mıdır bilemem, iyi futbol oynadıkları sürece güney amerikalıları destekliyordum. Ama Hollanda'yı, Almanya'yı ve dünkü Paraguay-İspanya maçının galibi İspanya'yı da (İspanya'nın bendeki yeri her zaman başkadır! :) ) oynadıkları futbollarından, gollerinden ötürü şiddetle alkışlıyorum:) Bravo! Bu üç Avrupa ülkesiyle finale kalan Uruguay'ı izlemek pek nasip olamadı. Nasıl futbol oynadıklarına dair pek bir şey bilmiyorum, o yüzden kupada herkese başarılar diliyor, Güney Afrikaya sevgilerimi gönderiyorum:) :)
gelelim dünkü maça (: izlediğim en zevkli maçlardan biriydi paraguay-ispanya maçı. pozisyonlar, hakemin kararları, paraguay'a verilen penaltı& kaçırılması, hemen ardından ispanya'nın penaltısı, gol olan penaltının tekrar ettirilmesi &kaçırılması ve penaltılara rağmen 0-0 devam eden maç ve ardından direklere rağmen ispanya'nın golü :) zevkliydi maç:) başarılar ispanya! en yakın zamanda görüşmek dileğiyle:)
espana es en mi corazon:):p
Thursday, July 01, 2010
birlik ve inanç - barış ve kalkınma*

"Nijerya Devlet Başkanı Goodluck Jonathan, Dünya Kupası'nda iyi bir performans sergileyemeyen milli takımı uluslararası müsabakalardan 2 yıl men etti. "
'yi duyduğumda, bunun nasıl bir karar olduğunu sorguladım,kızar gibi oldum önce, kendi kişisel devletimin cumhurbaşkanı, başbakanı olmaktan sebep, sayın devlet başkanını anlamaya çalıştım sonra(!) yine de tepkisizliğe kullandım oyumu en sonunda.
bir şeye çok inandığınızda veya güvendiğinizde (orada "ve" mi "veya" mı kullanmam gerektiğini de düşündüm bir süre buarada. hala da emin değilim! o zaman baştan alalım.) bir şeye çok inandığınızda ve/veya güvendiğinzde, karşı tarafa ister istemez sorumluluklar yüklersiniz, ve aksi bir durumda kendi verdiğiniz sorumlulukların yerine getirilmemesinden sebep, olanca gücünüzle cezalandırmaya yönelirsiniz karşı tarafı! en azından kişisel tarihim böyle tariflendirir bu cezayı! bilim de "psikolojik ceza" diye adlandırıyor ya da adlandıracktır ardımdan eminim :) !
Nijerya'yı Afrika kupalarında da göremeyeceğiz iki yıl! Üzgünüm!
Belki de sayın başkan, aradan süre geçince vazgeçecektir bu kararından.
Büyüksün Başkan! :)
* Nijerya'nın milli sloganıymış.
Bahsettikleri kalkınma, futbolda da geçerliyse, kararı anlamak kolaylaşıyor:)
Keşke biz de Nijerya kadar bağlı kalabilsek/kalabilseydik kendi milli andımıza! Yurtta Sulh, Cihanda Sulh ha!
Subscribe to:
Posts (Atom)