Thursday, July 01, 2010

birlik ve inanç - barış ve kalkınma*


"Nijerya Devlet Başkanı Goodluck Jonathan, Dünya Kupası'nda iyi bir performans sergileyemeyen milli takımı uluslararası müsabakalardan 2 yıl men etti. "
'yi duyduğumda, bunun nasıl bir karar olduğunu sorguladım,kızar gibi oldum önce, kendi kişisel devletimin cumhurbaşkanı, başbakanı olmaktan sebep, sayın devlet başkanını anlamaya çalıştım sonra(!) yine de tepkisizliğe kullandım oyumu en sonunda.
bir şeye çok inandığınızda veya güvendiğinizde (orada "ve" mi "veya" mı kullanmam gerektiğini de düşündüm bir süre buarada. hala da emin değilim! o zaman baştan alalım.) bir şeye çok inandığınızda ve/veya güvendiğinzde, karşı tarafa ister istemez sorumluluklar yüklersiniz, ve aksi bir durumda kendi verdiğiniz sorumlulukların yerine getirilmemesinden sebep, olanca gücünüzle cezalandırmaya yönelirsiniz karşı tarafı! en azından kişisel tarihim böyle tariflendirir bu cezayı! bilim de "psikolojik ceza" diye adlandırıyor ya da adlandıracktır ardımdan eminim :) !
Nijerya'yı Afrika kupalarında da göremeyeceğiz iki yıl! Üzgünüm!
Belki de sayın başkan, aradan süre geçince vazgeçecektir bu kararından.
Büyüksün Başkan! :)

* Nijerya'nın milli sloganıymış.
Bahsettikleri kalkınma, futbolda da geçerliyse, kararı anlamak kolaylaşıyor:)

Keşke biz de Nijerya kadar bağlı kalabilsek/kalabilseydik kendi milli andımıza! Yurtta Sulh, Cihanda Sulh ha!

No comments:

Post a Comment