demokrasi demisken,
bir kere demokrasi acayip bir şey! Hani böyle vitrindeki en cafcafli & pahalı; lakin kullanma talimatı okunmazsa yarına kirilacak & bozulacak oyuncaklar gibi! Öyle bir şey...
Tamam,toplumun toplum icin vereceği kararlarda hiç bir ayrım yapmadan tüm bireylere eşit siyasi hakları veren cumhuriyetin en aklı basında uygulanis bicimi... bu beyni yeterince doyuran bir tanım! lakin, laf pratikte demokrasiye gelince is değişiyor! Demokrasi sorgulanan,hatta hatta savunduğumuz siyasal eşitliği bile bize sorgulatan, bir kavram haline geliyor! Tarihten birileri çıkıp , yahu kardesim tamam herkese oy hakkı verelim de, daha eğitimli olana daha fazla oy, dagdaki cobana da ona gore daha az oy hakki tanıyalım deme cesaretini bile gösterebiliyor.Okuyan, egitim gören herkes sanki çok da doğru karar veriyormuş gibi!!!! Hem bu nasılda asagilayici bir şey!
demokrasinin cogunlugun egemenliğine donusmemesinin tek yolu tüm bireylerin ne neden niçin deyip gercekten SORGULADİKLARİ bir karar alip verme mekanizmasidir! Bu da ozgurluktur zaten! Kisinin dininden de dilinden de egitim seviyesinden de degerli en soyut hazinesidir...
Bireyler, kendi kisisel partilerinin evet dediklerini de sorgulamalı, gerektiğinde hayır da diyebilmelidirler! Baska nasil isleyebilir ki siyaset? Baska nasil ilerler ki toplum?
No comments:
Post a Comment